Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 10 Juni 2014, 12:10
Candyking, i Sverige mer känt genom varumärket Karamellkungen, har valt Åkestam Holst i en byråupphandling med fyra byråer.
Som ett led i arbetet med att stärka sin marknadsposition har Candyking, i Sverige mer känt genom varumärket Karamellkungen valt att ta ett helhetsgrepp kring kommunikationen med en enda byråpartner.
I en byråupphandling med fyra byråer valdes Åkestam Holst ut som ny partner. Uppdraget innebär framtagande av nya kommunikationskoncept för Karamellkungen på den nordiska, polska och brittiska marknaden, samt för naturgodisvarumärket Parrot's på den svenska och finska marknaden.
– Vi kommer att börja arbeta med Åkestam Holst. De visade tydlig förståelse för vår affär, den tydligaste strategin och starka insiktsbaserade idéer för att stödja oss i arbetet med att genomföra det vi vill uppnå med Candyking, på samtliga marknader, säger Björn Lindgren, marknadschef på Candyking i en kommentar.
Samarbetet med Åkestam Holst inleds omgående.
Linus Fremin