Byråval
Capgemini väljer JMW
Publicerad: 23 februari 2017, 08:15
På bilden från vänster: Gunilla Resare (Nordisk kommunikationschef), Jesper Andersson-Rydåker (Marknads- och Kommunikationsdirektör för Capgemini i Norden), Louise Leo (VD JMW)
Foto: Pressbild
Capgemini, ett av världens största konsultbolag inom IT, process- och versamhetsutveckling väljer JMW som kommunikationsbyrå.
Samarbetet omfattar kommunikationstjänster inom integrerad kommunikation för Capgemini i Norden.
– Det finns inget motsägelsefullt i att vara både smart och begriplig. JMW är väldigt duktiga på att kommunicera komplicerade tjänster så att det blir lättbegripligt utan att bli snuttifierat eller förenklat bortom rim och reson, säger Jesper Andersson-Rydåker, Marknads- och Kommunikationsdirektör för Capgemini i Norden.
I Sverige har Capgemini i dag åtta kontor runtom i landet. JMWs uppdrag kommer att vara att arbeta för att öka kunskapen om vad digitaliseringen betyder för såväl företag, myndigheter och människor i allmänhet.
– Vi ser ett ökat behov av att kommunicera vad digitaliseringen faktiskt innebär. Sverige har länge betraktats som ett tekniskt moget land, men i styrelse- och ledningsrum inom många svenska verksamheter finns fortsatt stora utmaningar för att våga tänka nytt och innovativt även utanför kärnverksamheten. Det ska vi tillsammans med JMW ändra på, säger Jesper Andersson-Rydåker.
– Capgemini hjälper idag några av våra största och mest kända företag och myndigheter att ta sig an de utmaningar och möjligheter som följer med digitaliseringen, vilket betyder att Capgeminis arbete påverkar hela samhället. Att få vara med och berätta vad det handlar om är en spännande utmaning även för oss på byråsidan, säger Louise Leo, VD på JMW.