Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Carat är H&M:s nya mediebyrå

Publicerad: 19 augusti 2016, 08:56

Foto: Wikimedia Commons

UPPDATERAD. Efter elva år tillsammans tappar nu IUM ett av sina H&M-uppdrag. Klädjätten har valt Carat som ny mediebyrå efter en långdragen pitch.


Ämnen i artikeln:

H&MUrban HildingIUM

I februari gick H&M ut i mediebyråpitch, vilket då beskrevs som en "rutin man genomför med jämna mellanrum". Nu berättar Dagens Media att det innebar konsekvenser för IUM, som klädkedjan har samarbetat med sedan 2005. Man väljer nämligen bort byrån i ett av dess två uppdrag.
– Det stämmer, men jag vill inte uttala mig om det, H&M vill inte kommunicera det här alls, säger Urban Hilding, vd på IUM till Dagens Media.

Uppdraget som IUM tappar innefattar butiksdelen med annonsering i Sverige, men man behåller däremot samarbetet med huvudkontoret.
– Vi kände att det var dags för en förändring. Vi har varit väldigt nöjda med IUM som vi nu önskar lycka till i fortsättningen, säger Johanna Dahl, pr- och kommunikationschef H&M Sverige

– Nu har vi avslutat en omfattande pitch för att hitta den bästa lösningen för att ta oss framåt.

Nu står det klart att Carat tar över uppdraget.
– Det är en byrå som kändes rätt för våra ambitioner och framtida satsningar. Jag vill inte gå in på några detaljer, men Carat tilltalade oss och vi är nöjda med valet, säger hon, utan att delge avtalets omfattning.

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

H&MUrban HildingIUM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.