Byråval
Carat vinner Procter & Gamble i Norden
Publicerad: 24 maj 2017, 07:21
Carat tar hem Procter & Gamble i Norden när jätten samlar byråerna.
Procter & Gamble är världens största annonsör med varumärken som Gillette, Pringles och Yes, har valt ny mediebyrå i Norden.
"P&G har jobbat för att höja ribban när det kommer till att bygga varumärke. Det har inneburit att vi gjort en omfattande insats för att uppdatera och konsolidera våra byråer för att säkerställa att vi jobbar med de bästa", skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Det blir Carat som får uppdraget som P&G:s mediebyrå i Norden, och Publicis Media Group, tidigare Starcom, i Storbritannien och Irland. Byråbytet gör att Mediacom tappar uppdraget för P&G.
"Den här förändringen kommer hjälpa oss att nå fler konsumenter med större precision och mer effektivit bygga värde. Teamen på Carat och Publicis hade det bästa erbjudandet när det gäller data och analys, möjligheter till targeting och dessutom talangfulla och välstruturerade team", skriver Procter & Gamble.
P&G:s byråval förenklar byråstrukturen och sänker kostnaderna. Samarbetet med Carat gäller från och med den 1:a augusti i år.