Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Carat vinner Procter & Gamble i Norden

Publicerad: 24 Maj 2017, 07:21

Carat tar hem Procter & Gamble i Norden när jätten samlar byråerna.


Ämnen i artikeln:

Procter & GambleByråvalMediebyråerCarat

Procter & Gamble är världens största annonsör med varumärken som Gillette, Pringles och Yes, har valt ny mediebyrå i Norden.

"P&G har jobbat för att höja ribban när det kommer till att bygga varumärke. Det har inneburit att vi gjort en omfattande insats för att uppdatera och konsolidera våra byråer för att säkerställa att vi jobbar med de bästa", skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Det blir Carat som får uppdraget som P&G:s mediebyrå i Norden, och Publicis Media Group, tidigare Starcom, i Storbritannien och Irland. Byråbytet gör att Mediacom tappar uppdraget för P&G.

"Den här förändringen kommer hjälpa oss att nå fler konsumenter med större precision och mer effektivit bygga värde. Teamen på Carat och Publicis hade det bästa erbjudandet när det gäller data och analys, möjligheter till targeting och dessutom talangfulla och välstruturerade team", skriver Procter & Gamble.

P&G:s byråval förenklar byråstrukturen och sänker kostnaderna. Samarbetet med Carat gäller från och med den 1:a augusti i år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.