Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Carlsberg väljer Passion Lab

Publicerad: 27 januari 2021, 10:23

Brand emotion-byrån Passion Lab vinner upphandlingen som eventbyrå för Carlsberg Sverige.


Under hösten 2020 genomförde Carlsberg Sverige en större upphandling av eventbyråer. Passion Lab tar plats dryckesjättens byråuppställning. Passion Lab kommer att ansvara för konceptualisering- och eventaktivering för ett antal varumärken i portföljen.

– Passion Lab visade insiktsfull varumärkes- och målgruppsförståelse samt hög strategisk- och kreativ höjd. Vi tilltalas av byråns bevisade förmåga att förena fysiska aktiveringar med digital- och innehållsproduktion, vilket blir ännu viktigare för oss från nu och framåt, säger Karin Atterfors, Marketing Manager Core Beer på Carlsberg Sverige.

Passion Lab har tidigare jobbat med Carlsberg Sverige och gör därmed, efter några års uppehåll, comeback som byråpartner.

– Peppen och stoltheten hos oss är på topp. Dels för att vi i förra vändan älskade att jobba med Carlsberg Sverige och deras fantastiska varumärken. Men även för att kunden väljer att använda oss för viktig kreativ utveckling och anpassning till delvis nya förutsättningar, säger Niklas Turner Olovzon, grundare och vd för Passion Lab.

Passion Lab omsatte 2019 ca 30 Mkr, och gjorde en vinst om cirka två miljoner kronor. Under 2020 ökade omsättningen till cirka 40 miljoner kronor, och vinsten till ca fem miljoner kronor. Bland kunderna finns Unibet, ICA, Kronfågel, SJ, Lyko, Elitfotboll Dam och Cancerfonden.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.