Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

CDON lanserar Green Friday

Publicerad: 21 April 2016, 11:49

Istället för "Black Friday" vill CDON etablera "Green Friday". De samarbetar nu med Tillsammans Sthlm för att få spridning på begreppet.


Ämnen i artikeln:

E-handelReklambyråerTillsammans SthlmFredrik SvenssonCDON

Black Friday är amerikanernas stora shoppingdag som alltid infaller dagen efter Thanksgiving i november. Svenska CDON försöker etablera en egen variant – Green Friday – som inträffar på våren.

Nu har de tagit hjälp av reklambyrån Tillsammans Sthlm för att utarbeta ett koncept kring dagen.
– Vi ville på ett tydligt och snabbt sätt få ut vårt budskap om Green Friday och samtidigt förmedla att vi har ett otroligt stort utbud av attraktiva produkter på sajten. När Tillsammans Sthlm presenterade idén om de två sjungande männen gillade vi idén för att vi tror att den verkligen kommer att ta för sig, kommenterar Magnus Fredin, vd på CDON.COM.

Den nya reklamfilmen, som du kan se nedan, är den första frukten av samarbetet.
– Det känns fantastiskt kul att få jobba med ett varumärke som så många har en relation till, ett uppdrag som förpliktar, säger Fredrik Svensson, kundansvarig på Tillsammans Sthlm.

Arbetsgrupp:
CDON
Magnus Fredin, VD
Philip Mossinger , Marknadschef
David Olhed, CCO
Tillsammans Sthlm
Fredrik Svensson, Kundansvarig
Kjell Doktorow, AD
Roland Nylin, AD
Leo Dahlin, Copy
Leo Holte, Operativ projektledare
Daniel Bengtson, Kompositör
Von Film
Peter Kydd, Producent
Christofter von Reis, Regissör

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.