Byråval
Chiffer ska tälja fram Setras nya kundmagasin
Publicerad: 24 augusti 2021, 12:59
Träindustriföretaget Setra Group väljer Chiffer som byrå när kundmagasinet ska göras om.
Ämnen i artikeln:
ChifferChiffers uppgift som ny partner till Setra Group kommer vara att lyfta fram trä som en viktig del av hållbarhetsarbetet, med speciellt fokus på kundmagasinet ”Working wood”.
– Syftet med magasinet är att bygga Setras varumärke. Innehållet i magasinet blir till i brytpunkten mellan det lokala, och moderna högteknologiska lösningar där trä bidrar till att bygga upp ett bättre framtida samhälle, säger Anna-Karin Schröder, magasinchef på Chiffer, i ett pressutskick.
Lovisa Krebs är kommunikationschef för Setra och ansvarig utgivare för magasinet.
– Vi ser fram emot att få skapa vårt nya kundmagasin ihop med teamet på Chiffer. Magasinet ska hjälpa oss att nå ut till kunder både i Sverige och övriga världen och sätta både Setra och trä som hållbart byggmaterial på kartan, säger hon i pressmeddelandet.
Chiffer omsatte år 2019/20 28,2 miljoner kronor och gjorde ett rörelseresultat på 2,3 miljoner.