Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 17 September 2020, 09:53
Circle K vill vässa till kommunikationen med hjälp av BB Comm Group, med byråerna Mindmakers, Socialminds, Wonderland och BerntzonBylund är ny strategisk och kreativ partner inom pr och sociala medier.
Circle K står inför en förnyelseprocess och bedömer att kommunikation är en viktig pusselbit för att nå dit. De senaste tio åren har drivmedelskedjorna i en allt högre utsträckning konkurrerat genom matubudet på stationerna.
Varumärket inledde under våren en upphandling av ny kommunikationsbyrå. Valet föll på BB Comm Group
– Vi är mitt i en spännande varumärkesresa som kräver starka kommunikativa insatser. Eftersom vi syns och hörs i många olika kanaler sökte vi framförallt en partner som kan se och hålla ihop helhetsbilden – oavsett om det gäller kommunikation på stationerna, i sociala medier eller via mer traditionell pr och event. BB Comm visade att dom förstod både var vi är och vart vi är på väg som företag och varumärke, säger Amanda Mompalao de Piro, senior manager marketing & communication på Circle K i en kommentar.
Uppdraget för BerntzonBylund, Socialminds, Mindmakers och eventbyrån Wonderland innefattar allt från strategisk rådgivning till faktiskt genomförande och omfattar hela verksamheten hos Circle K, från corporate till kommunikation ute i butik.
– Circle K är precis den typ av komplexa och utmanade uppdrag vi älskar. Dessutom hade de verkligen tänkt till i upphandlingen kring behovet av samordning mellan alla olika kommunikationsdiscipliner. Vi har byggt BB Comm Group och de enskilda byråerna just med tanke på att hantera den här typen av projekt och det känns förstås hedrande att Circle K uppmärksammat det, säger Joachim Berntzon, vd på BB comm group i en kommentar.