Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Coca Cola väljer Carat

Publicerad: 7 november 2014, 11:20

The Coca Cola Company har genomfört en nordisk upphandling av mediebyrå i höst. Nu står det klart att man har valt Carat.


Ämnen i artikeln:

Nike CarlstoftCarat

– Vi valde mediebyrå efter en lång process som bland annat innefattade två briefer där Carat presenterade de bästa lösningarna säger Morten Funch, Media Manager på Coca Cola i en kommentar.

Upphandlingen har omfattat alltifrån höga krav inom strategisk kompetens, digital förståelse och innovation till effektdokumentation, nordiska samarbeten och naturligtvis även kostnadseffektiva medieköp.

– Coca Cola är ett av världens mest eftertraktade varumärken och vi är mycket glada och stolta över att de har valt Carat, säger Nike Carlstoft, vd på Carat i en kommentar.

Hon uppger att det har varit en proffsig process där Carat har lyckats visa sina styrkor inom strategi, digitalt och trading och att man har lyckats påvisa ett "glödande samarbete nordiskt".

Carat ingår i Dentsu Aegis Network.

Arbetsgrupp:
Account Director: Martina Göransson
Chief Stategy Officer: Thomas Weigle
Head of Digital: Kristina Juhlin

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Nike CarlstoftCarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News