Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Content innovation inleder samarbete med GK

Publicerad: 24 mars 2021, 12:35

Johan Åberg, byråchef Ci, Asmaa Jacobsson, kommunikatör på GK Sverige, Natalie Roos, kundansvarig på Ci.

Gunnar Karlsen i Sverige har som mål att stärka varumärkeskännedomen på den svenska marknaden. Ett led i satsningen är content marketing och samarbetet med den svenska contentbyrå.


Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Gunnar Karlsen Sverige AB, GK, är ett norskt bolag med fokus på tekniska lösningar inom ventilation, kyla, byggnadsautomation och rör. Bolaget har bestämt sig för att öka varumärkeskännedomen i Sverige, varför de nu inleder ett samarbete med contentbyrån Content innovation.

– Vi har under en längre tid jobbat internt med vår nya strategi G-Kraft för att bygga en stabil och enhetlig grund att stå på. Nu är tiden mogen att marknadsföra oss och öka vår närvaro i digitala kanaler. Vi har funnit en bra och erfaren partner i Content Innovation som förstår vår verksamhet och kan hjälpa oss att fylla budskapet med det innehåll vi vill lyfta fram, säger Asmaa Jacobsson, kommunikatör på GK Sverige.

Under våren kommer parterna att knåda fram en strategi som därefter kommer att exekveras. Fokus ligger på digitala kanaler och Content innovations systerbyrå Always on media kommer att stå för distribution samt SEO av innehållet. Kundansvarig blir Content innovations nyrekryterade Natalie Roos.

– GK har gjort allt i rätt ordning. De har tagit fram en långsiktigt intern strategi och gjort ett gediget varumärkesarbete som resulterat i ny grafisk profil och en ny hemsida. Alla förutsättningar för att skapa riktigt bra innehåll finns på plats. Dessutom har GK en tydlig hållbarhetsprofil som passar oss på Ci fint – det här känns jättekul, säger Johan Åberg, byråchef på Content Innovation.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Content Innovation

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.