Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Continental Foods väljer The&Partnership

Publicerad: 26 Februari 2019, 08:25

Continental Foods med varumärken som Bong, Touch of Taste och Blå Band anlitar The&Partnership Nordics som huvudbyrå i Norden.


Ämnen i artikeln:

The&PartnershipByråval

Continental Foods är ett av Europas största livsmedelsföretag med verksamhet i bland annat Belgien, Tyskland, Frankrike och Finland. Nu väljer man att inleda ett samarbete med hybridbyrån The&Partnership Nordics, byrån kommer att vara Continental Foods huvudbyrå.

– Vi sökte efter en byråpartner som kunde ta sig an vårt behov av att effektivisera och göra våra mediaköp mer datadrivna på våra marknader i Norden. Viktigt var också byråns kreativa höjd, säger Malin Hult, nordisk marknadsdirektör på Continental Foods.

Uppdraget inleds i maj 2019.

– Det som gör samarbetet med Continental Foods extra kul är att vi som ganska nystartad byrå kommer segrande ut av en gedigen upphandlingsprocess och möjligheterna att få arbeta efter just den integrerade modell på nordisk nivå som vi är optimerade efter och experter på. Vi längtar efter att sätta igång samarbetet, säger Joachim Medalen, nordisk vd på The&Partnership.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The&PartnershipByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.