Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Coolstuff väljer Honesty och Amore

Publicerad: 1 april 2021, 08:01

Coolstuff inleder ett reklam- och designsamarbete med Mission to mars-byråerna Honesty och Amore.


Ämnen i artikeln:

Mission to marsAmoreHonestyCoolstuff

Under hösten gick e-handelsbolaget Coolstuff ut i pitch för att hitta en ny reklam- och designbyrå. Slutligen föll valet på de två Mission to mars-byråerna Honesty och Amore. 

– Vi står inför en större satsning och behöver byråer som kan jobba snabbt och tajt ihop och har lika stor strategisk förståelse som känsla för vad som faktiskt ger effekt. Under pitchen levererade Mission to Mars på de här parametrarna rakt igenom och har dessutom gjort sig lite av ett namn inom just e-handel sedan tidigare. Det var flera byråer i pitchen som imponerade, men konstellationen Honesty/Amore knep förstaplatsen, säger Johan Norin, marknadschef på Coolstuff.

Coolstuff lanserade sin e-handel så tidigt som 1999 och har sedan dess sålt allehanda presenter och udda prylar.

– Coolstuff är lite av en legendar i e-handelskretsar och vi märkte i vår research det är många som talar väldigt varmt om dem. När vi besökte dem i Malmö bekräftades den bilden, inte minst av att vi hittade bolagets vd Christian liggandes på rygg i ett rum för att tillsammans med inköparna bestämma vilken LED-stjärnhimmel som är den perfekta att ta in i sortimentet. Det här är ett engagerat bolag som vi tror står inför en riktigt spännande resa och vi är superglada och smickrade över att få vara med på den, säger Walter Naeslund, vd på Honesty och Mission to Mars.

Mission to mars har tidigare jobbat med bland annat Lyko, en aktör som förra året uppgav att de såg rekordresultat efter lanseringen av sitt nya koncept. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.