Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Craft väljer Haymaker

Publicerad: 6 oktober 2015, 10:04

Från vänster: Daniel Högling Craft, Daniel Abrahamsson Atlet, Fredrik Swerin Haymaker, Jeff Boyd Haymaker

Foto: Pressbild.

Sportvarumärket Craft tar in Haymaker för att lyfta till en ny nivå i sin marknadsföring.


Ämnen i artikeln:

CraftDigitalbyråer

Göteborgsbaserade Haymaker hjälper varumärken att skapa animationer och specialeffekter till sina filmer. Genom åren har de jobbat med bland annat sportklädesvarumärken som Puma, Reebok, Adidas och Brooks. Nu blir svenska Craft kund hos dem.

– Det är nu väldigt roligt att vi får vara med och lyfta ett svensk märke till samma nivå. På Haymaker har de flesta en idrottsbakgrund, så Craft ligger oss väldigt nära om hjärtat. Filmerna kommer innehålla allt ifrån att bygga upp plagg från trådnivå till känslosamma lifestylefilmer. Vi som idrottat vet hur det känns, säger vd:n Fredrik Swerin i en kommentar.

Craft ska använda sig av byråns kompetens för att berätta om nästa generations underställ som nu ska lanseras. Tanken är att nå ut till en bredare målgrupp och utmana de globala jättarna på marknaden.

– För att matcha den ambitionsnivån måste vi som varumärke leverera content som håller absolut världsklass, där det handlar mycket om att kommunicera på olika plan – dels måste vi våga prata direkt till användaren, utan att blanda in produkten. För att på nästa plan också dyka djupt in i produkten och ladda den med fler emotionella värden än vad som tidigare gjorts, menar Daniel Högling, International Brand Manager på Craft.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

CraftDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.