Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Cube tar fram influencer-strategi för Eucerin – ska nå kvinnor 50-plus

Publicerad: 24 november 2020, 08:38

Eucerin väljer Cube och går med en Influencer marketing-strategi för att nå kvinnor över 50. Varumärkets guldserie kommuniceras under hösten 2020 av bland andra Mia Skäringer och Ann Wilson.


Ämnen i artikeln:

Influencer marketingCube

Varumärket Eucerins guldserien vänder sig till kvinnan med mogen hud och framför allt kvinnor 50+. Nu vill man nå målgruppen via sociala medier enligt en strategi framtagen av den nrdiska influencerbyrån CUBE. Profiler i kampanjen är poddkollegorna Mia Skäringer och Anna Mannheimer, TV4-profilen Ann Wilson, föreläsaren Christina Stielli och medieprofilen Ann Söderlund.

Cecilia Brandberg, Brand Manager Beiersdorf

– Influencermarketing har länge varit en viktig del av vår kommunikation och vi väljer alltid influencers med stor omsorg. Tillsammans med Cube har vi funnit 5 fantastiska kvinnor som kommer representera vår guldserie nu under hösten. Samarbeten vi är väldigt stolta och glada över.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Influencer marketingCube

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.