Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Cubus satsar på pr-byrå

Publicerad: 8 Maj 2015, 08:27

Rebeckah Stensson.

Klädvarumärket Cubus väljer Spalt PR som ny byrå. Det är första gången den anlitar en extern partner för att sköra pr-arbetet.


Ämnen i artikeln:

Spalt PRPR-Byråer

De senaste åren har Cubus skött pr-arbetet inhouse, men har efter en pitch valt att inleda ett samarbete med Spalt PR.

– Vi valde Spalt PR på grund av att de kunde erbjuda hela paketet av det vi var ute efter. Det som är viktigt för oss, förutom ett bra showroom och vass strategi, är människorna. Vårt mål är att öka varumärkeskännedomen genom att fördjupa samarbetet med press och bloggare ytterligare, kommenterar Ulricha Ivares, marknadskoordinator och presskontakt för produkt-PR, Cubus Sverige.

Bolaget är en del av den norska Vamer-gruppen som också äger butiker som Carlings och Solo.

– Vi är självklart väldigt glada och stolta över att Cubus valt oss som byrå och ser verkligen framemot att tillsammans ta PR-arbetet till nästa nivå, säger Rebeckah Stensson, Sverigechef Spalt PR, i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Spalt PRPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.