Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Dallas bakom Filmstadens 100-årsfirande

Publicerad: 9 Januari 2020, 13:03

Filmstaden fyller 100 år och fördjupar samarbetet med motionbyrån Dallas. Inom ramen för kampanjkonceptet ”100 år, 100 känslor” kommer jubileet att firas under hela 2020. Först ut är en jubileumsversion av biovinjetten som inleder varje filmvisning.


Inom ramen för kampanjen kommer Filmstaden och Dallas att hylla de känslor som väcks när man går på bio. Hyllningarna innefattar att Filmstaden kommer växla skrud och låta saker och ting som förknippas med ett biobesök att ta mer plats i kommunikationen. Det handlar om sammet, is, mässing och popcorn. På en av årets stora biodagar, juldagen, fick biovinjetten en lite festligare klädsel.

- När Filmstaden fyller hundra år firar vi de stora känslorna, både i design och kampanj – det kommer att bli ett färgsprakande år, säger Charlotta Ribbefjord, vd och kundansvarig på Dallas.

Filmstaden och Dallas började sin bana tillsammans under skapandet av den nya biovinjetten, som manifesterade namnbytet från SF Bio till Filmstaden.

Arbetsgrupp

Åsa Peterson, projektledare Filmstaden

Helena Ekelund, marknadsdirektör Filmstaden

Carolin Högmyr, marknadschef Filmstaden Business

Anders Johansson, creative director Dallas

Johan Gustafsson, creative partner Dallas

Charlotta Ribbefjord, kundansvarig vd Dallas

Carl Norlander, art director Dallas

Daniel Law, head of post production Dallas

Roberth Sålborg, 3D artist Dallas

Camilla du Puy, produktionsledare Dallas

Markus Gustafsson, 3D artist Dallas

Tom Studt, 3D artist Dallas

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.