Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Daniel Eks elitkonferens gör en satsning på varumärket – väljer byrå

Publicerad: 10 september 2021, 09:26

Foto: Oskar Bakke

Ex-presidenten Barack Obama, Greta Thunberg, Pharrell Williams och Naomi Campbell är några av de som talat vid Brilliant Minds årliga symposium. Som ny kommunikations- och designpartner ska Okto hjälpa varumärket att höja relevansen över hela kalenderåret.


Pandemin tvingade Brilliant Minds att pausa deras symposium under 2020 och 2021. Nu väljer Brilliant Minds att växla upp. Konferensen har en nya vd:n Annastasia Seebohm i spetsen, tidigare hos the Quintessentially Group.

Nu väljer organisationen att ta in varumärkesbyrån Okto som kommunikations- och designpartner för att utveckla varumärket inför konferensen nästa år.

– Vi blev väldigt imponerade av OKTOs sätt att se på kommunikation och design, både digitalt, konceptuellt, och storytelling-mässigt. De förstår resan vi ska ge oss ut på och hur vi behöver agera för att ta varumärket in i framtiden, säger Andreas Reinbring, designer hos Brilliant Minds Foundation. 

De första projekten i samarbetet blir en uppdatering av Brilliant Minds Foundation grafiska identitet samt en ny digital plattform för stiftelsen att växa utifrån.

Brilliant Minds initierades av Spotify-grundaren Daniel Ek 2015. Tidigare var Natalia Brzezinski vd för bolaget.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News