Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Därför dumpade Apoteket byrå för att satsa på inhouse – vill skapa en ”ny typ” av kommunikation

Publicerad: 9 november 2021, 13:55

Anders Rynnel: ”Apo blir som ett sjätte sinne”

Den animerade reklamkaraktären Apo, ett nytt kreativt team och en ny riktning för kommunikationen är tre centrala delar när Apoteket byter ut Forsman & Bodenfors. För Resumé ger varumärkets chef för marknadskommunikation Anders Rynnel fem nyckelförklaringar till varför Apoteket väljer att satsa på inhouse. ”Det är klart att det finns en kostnadsbesparing i grunden”, säger han.


Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

Apoteket firar 50 år med en nystart. Ett nytt kommunikationskoncept, en animerad version av logotypen och ett nytt arbetssätt där den 15 personer stora marknadsavdelningen backas upp av ett kreativt

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

ApoteketForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.