Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

DDB går över gränsen

Publicerad: 20 november 2014, 12:56

Foto: Miklos Szabo/Øresundsbron.

Øresundsbron ska marknadsföras i både Sverige och Danmark – något som nu lagts på reklambyrån DDB. Det står klart efter att byrån vunnit en upphandling med fyra andra byråer.


Ämnen i artikeln:

DDB

Det är DDB Göteborg och DDB Copenhagen som kommer att samarbeta i uppdraget. Det första som ska genomföras är en Bropass-kampanj nästa år som ska få fler privatpersoner att skaffa rabattkortet BroPass.

– Vårt upplägg, med fokus på kundupplevelser, baserat på en kreativ plattform med omnichannel-lösningar, visade sig träffa helt rätt. På det sättet är Øresundsbron en drömkund med stor potential. Vi ser fram emot att sätta igång på allvar, säger Christian Reinhard, Director of Business Development på DDB Copenhagen, i ett pressmeddelande.

Fredrik Jenfjord, chef för försäljning och marknad på Øresundsbron ser fram emot samarbetet.

– Vi har fått se många spännande idéer från byråerna. DDB vann upphandlingen, för att de presenterade ett mycket bra och genomarbetat upplägg med innovativa kommunikationslösningar, säger han.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.