Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag25.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De är Folkoperans nya byrå

Publicerad: 14 September 2015, 08:40

Folkoperan byter byrå.

Foto: Noel Pretorius/Wikimedia Commons.

Folkoperan och Scholz & Friends går skilda vägar efter 18 månader. Nu har de valt DDB som ny byrå.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerFolkoperanScholz & FriendsDDB StockholmPitch

Våren 2014 valde Folkoperan Scholz & Friends efter ett mångårigt samarbete med Lowe Brindfors. Nu har det blivit dags att byta byrå igen, och denna gång är det DDB som får förtroendet.
– Det känns extremt kul att få samarbeta med en uppdragsgivare som är så intresserad av kommunikation som Folkoperan är. Att de sedan är en utmanare inom sitt område är också något som ska bli intressant att arbeta vidare med, säger Olle Langseth, copy på DDB Stockholm, i en kommentar.

Resultatet av det nya samarbetet kommer att synas under hösten.
– Vi sökte en kreativ byrå som, med ett starkt engagemang för vår verksamhet, kan utgå från en idé och tänja på gränserna för vad kommunikation kan vara. Det passar Folkoperan som är en vågad, intim och oväntad banbrytare i operavärlden. Dessutom är DDB en väldigt stark byrå i den nya digitala tiden, enligt Folkoperans kommunikationschef Elenor Wolgers.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.