Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De blir Askets nya kommunikationsbyrå

Publicerad: 19 april 2021, 09:56

Pressbild från Asket.

Foto: Dan Sjolund

Modin Communication får in klädvarumärket Asket som ny kund.


Ämnen i artikeln:

ModeByråval

Klädmärket Asket grundades 2015 och specialiserar sig på att sälja basplagg med en transparent leverantörskedja, för att på så vis öka medvetandet om produktens miljöpåverkan . Nu anlitar de Modin som ny kommunikationsbyrå. Uppdraget omfattar strategi, mediahantering och relationer med nyckelpersoner.

– För oss är det här ett drömuppdrag då vi följt Asket i flera år och imponerats av hur de jobbat fram affärsmodellen i kombination med en djärvhet, ärlighet och imponerande driv. Vi ser fram emot att jobba tillsammans för att bryta cykeln av överproduktion och -konsumtion säger, Camilla Djanaieff Modin, grundare av Modin Communication. 

Uppdraget fortsätter löpande, och ambitionen är att ha ett långsiktigt samarbete.

Modin startade upp verksamheten 2017 och har sedan dess fokuserat på kunder inom mode, livsstil, konst och hållbarhet. Bland kunderna finns bland andra Bang & Olufsen, Filippa K och Byredo. 

Läs mer: Asket går på tvärs mot fast fashion-kedjorna – nästa steg kvitto för klimatpåverkan 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ModeByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.