Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De blir Ikeas nya mediebyrå

Publicerad: 28 Oktober 2016, 11:05

Ikea har valt en ny samarbetspartner.

Ikea avslutar samarbetet med MEC och väljer Carat som ny mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

MECIKEACarat

I våras gick Ikea-koncernen ut i en global mediebyråpitch. Samtidigt skulle lokala mediebyråer väljas. När nu pitchen är avslutad står det klart att Carat börjar jobba tillsammans med möbeljätten från och med den första januari.

– Carat gjorde en väldigt bra pitch och visade verkligen att de vill hjälpa oss att fortsatt vara ett av Sveriges mest omtyckta varumärken. Och att ta oss vidare i vårt arbete mot ännu mer datadriven och insiktsfull kommunikation där våra egna medier blir allt viktigare för att nå ut och in till de många människorna, kommenterar Patrik Nygren-Bonnier, marknadschef för IKEA Sverige.

Om det avslutade samarbetet med MEC säger han så här:

– Vi har många framgångsrika och roliga år bakom oss med MEC som är en av Sveriges bästa och mest engagerade mediebyråer. Och lika roligt som det är att hälsa Carat välkomna till IKEA, lika tråkigt är det att lämna våra goda vänner och kollegor på MEC.

I somras valdes Dentsu Aegis och Group M till globala mediebyråer.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

MECIKEACarat

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.