Byråval
De blir Kronans Apoteks nya reklambyrå
Publicerad: 15 mars 2021, 08:45
Kronans Apotek väljer IW Edition som ny reklambyrå, och lanserar det nya kommunikationskonceptet ”Ingen är som du”.
Kronans Apotek arbetar sedan ett år tillbaka med varumärkesbyrån Identity Works vad gäller varumärkesstrategi och positioneringsarbete. När apoteket under fjolåret började se sig om efter en ny reklambyrå föll valet på ett alternativ nära till hands.
Nu står det klart att även systerbyrån IW Edition kliver in som ny reklambyrå för Kronans Apotek.
– Att arbeta med både varumärkesbyrå och reklambyrå under samma tak känns helt rätt för att hålla ihop varumärket hela vägen från strategi och design till kommunikation, säger Emelie Friis, marknadsdirektör på Kronans Apotek, i ett pressmeddelande.
I samband med byråvalet släpps även ett nytt kommunikationskoncept, som utvecklats tillsammans med IW Edition. Under parollen ”Ingen är som du” vill apoteket berätta att de är Sveriges mest personliga, omtänksamma och engagerade apotek. I en första kampanj lyfts ett antal kundhistorier fram som inspirerat till nya tjänster hos apoteket, till exempel att det numera går att hämta upp köpta produkter utanför butiken.
– Efter att ha arbetat nära Kronans Apotek en tid har vi erfarit att de är snabbfotade och handlingskraftiga, och att det finns ett stort lokalt engagemang för att möta varje kunds individuella behov. Utifrån det föddes idéen om konceptet ”Ingen är som du”, som handlar om att sätta de personliga lösningarna i fokus, förklarar Johanna Reis, creative director på IW Edition.
Arbetet mellan parterna kommer att synas löpande i media under 2021 och framåt.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.