Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

De blir MediaMarkts nya sökordsbyrå

Publicerad: 27 September 2019, 14:12

Bluebird Media är MediaMarkt Sveriges nya byrå för sökmarknadsföring.


Ämnen i artikeln:

Byråval

Den senaste tiden har MediaMarkt gjort ett rejält omtag kring sin kommunikation. Bland annat har man implementerat ett nytt kommunikationskoncept och fasat ut "låtsatstyskarna".

Nu inleder man ett samarbete med sökmarknadsföringsbyrån Bluebird Media. Valet på Bluebird föll efter en omfattande pitchprocess.

– Efter en gedigen pitchprocess där vi har utvärderat ett flertal byråer föll valet på Bluebird. Vi uppskattar Bluebirds driv och engagemang och ser fram emot att tillsammans med byrån ta vårt arbete med sökordsmarknadsföring till nästa nivå, öka effektiviteten av våra medieinvesteringar och skapa fortsatt mycket stark tillväxt online, säger Mia Lund Hanusek, Marketing Director MediaMarkt Sverige.

För att stärka upp dels inför MediaMarkt-uppdraget och andra nya kunduppdrag har Bluebird på senaste stärkt upp med fem nya medarbetare och planerar inom kort att presentera tre ytterligare nyförvärv.

– Det ska bli otroligt spännande - och ärofyllt - att få arbeta med en så pass framstående omni-channel-aktör som MediaMarkt. Att vinna förtroendet hos en aktör som MediaMarkt ser vi som ett kvitto på att Bluebirds positionering som en av de främsta performance-byråerna på marknaden blir starkare för varje dag. Tillsammans med det mycket kompetenta teamet hos uppdragsgivaren så ser vi fram emot att växa affären till nya höjder,​ säger Magnus Dahlquist, VD och partner på Bluebird Media.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.