Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De designar Polarica

Publicerad: 16 Mars 2017, 12:23

Polaricas nya utseende.

Food & Friends har fått uppdraget att ta fram en helt ny varumärkesplattform för Polaricas produkter.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerFood & Friends

Uppdraget till Food & Friends handlade om att sätta positionen "the wild food company" med utgångspunkt i det lappländska ursprunget. Förutom ny förpackningsdesign handlar uppdraget om att ta fram strategi, reklam och pr.

– Smaken på Polaricas produkter kommer från naturen där de vilda djuren, bären och svampen vuxit upp. Därför låter vi till exempel köttförpackningarna prydas av djurens favoritmat. Ljung på kronhjortköttet, lav på renköttet, och granskott på älgköttets förpackning, säger Jonas Malmquist, Art Director på Food & Friends, i ett pressmeddelande.

Förpackningarna för de olika produkterna lanseras under hela 2017 och inkluderar bland annat renskav, lingon och viltburgare.

Arbetsgrupp:
Kund, Polarica:
Anna Karri, Marketing Director
Food & Friends:
Johanna Linander, Projektledare
Johanna Ridemar, Produktionsledare
Jonas Malmquist, Art Director
Kimmo Raatikainen, Art Director
Mia Löfgren, Copywriter
Elina Gregor, PR-strateg
Lovisa Haeger, Social Media Manager
Carolina Lenngren, Mediespecialist

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DesignbyråerFood & Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.