Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

De får Grammis-uppdraget efter dundertabben

Publicerad: 15 januari 2016, 07:58

Innan jul tappade Taste PR Grammis som kund efter att ha skickat ut men lista med eventuella vinnare. Perfect Day Media har fått pr och röda mattan-uppdraget för Grammisgalan 2016.


Ämnen i artikeln:

GrammisgalanTaste PRPerfect Day Media

När Taste PR skulle skicka ut nomineringarna till Grammisgalan råkade de i samma dokument markera vinnande bidrag. Huruvida det var vd:n Marianne Djudic egna tippning eller de egentliga vinnarna återstår att se. Misstaget blev en snackis i sociala medier och efter ett knappt dygn bröt Grammisgalan och arrangören Ifpi med pr-byrån.

Nu får i stället Perfect Day Media ansvaret att sköta pr- och röda mattan-uppdraget för Grammisgalan 2016. Företagets pr-avdelning kommer bland annat att ansvara för presshantering inför och under galan samt röda mattan på plats. Grammisgalan äger rum den 24 februari.

– Det känns oerhört kul och ärofyllt att få detta förtroende från IFPI Sverige. Varumärket Grammis har förblivit det äldsta och mest prestigefyllda priset i sin genre genom ett gediget utvecklingsarbete som pågått under lång tid och har involverat många duktiga människor. Det är med stor ödmjukhet Perfect Day Media tar oss an detta och vi hoppas att kunna lämna vårt avtryck på musikpriset, säger Daniel Redgert, pr-chef på Perfect Day Media i ett pressmeddelande.

I uppdraget ingår presshantering inför och under galan, producera och distribuera relevant information till media löpande, produktion och hantering av röda mattan samt sociala medier.

– Vi är glada att gå in i ett samarbete med Perfect Day Media och vi är övertygande att de kommer göra ett gott arbete för Grammis", säger Lisa Cronstedt, Marknads- och kommunikationschef på IFPI Sverige och projektledare för Grammis i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.