Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

De får uppdraget att bygga varumärket Smak av Gotland

Publicerad: 9 oktober 2014, 08:43

Mirjam Melzer, vd och projektledare på McBride

Smak av Gotland inleder ett samarbete med McBride. Fokus ligger på att stärka varumärket för kött från lamm, gris och nöt som fötts upp och slacktats på Gotland.


Ämnen i artikeln:

McBride

Svenskt Butikskötts varumärke Smak av Gotland väljer att samarbeta med McBride för ett varumärkesbyggande och marknadsföring av köttet som producerats på Gotland. Smak av Gotland har under det senaste året ökat omsättningne med drygt 30 procent.

– Vi har inte prioriterat den externa kommunikationen så som vi önskat. Vi har mycket kvar att berätta om kvaliteten och omsorgen hela vägen från gården till tallriken till en förhöjd smakupplevelse. Vi är därför glada att starta ett samarbete med McBride som har en lång erfarenhet och stor kunskap kring både varumärkesbyggande och taktisk marknadsföring vilket vi ser som nästa steg, säger Thomas Östlund, vd för Svenskt Butikskött, i ett pressmeddelande.  

– Vi är väldigt glada för att få förtroendet att samarbeta med Smak av Gotland. Det är ett stolt företag med fina värderingar som erbjuder produkter som är helt rätt i tiden. Kvalitet och ursprung är något som fler och fler konsumenter värdesätter och vill lära sig mer om. Vi ser fram emot vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger Mirjam Melzer, vd och projektledare på McBride, i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

McBride

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.