Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 14 Augusti 2020, 07:40
Pr-uppdraget kring lanseringen av den storsatsande streamingtjänsten Disney+ går till Agency.
I slutet av 2019 lanserades Disney+ på den amerikanska marknaden. Med hjälp av dragplåster från filmgigantens digra bibliotek, och järngrepp på målgruppen småbarnsfamiljer, hade tjänsten i inledningen av augusti redan samlat ihop 50 miljoner prenumeranter. Lanseringen av tjänsten har av branschkännare kallats för den mest lyckade på den globala streamingmarknaden.
Den 15 september kommer tjänsten till Sverige och byrån som pr-mässigt kommer att hantera lanseringen blir Agency. I dagsläget är byråns vd Niclas Lövqvist förtegen om detaljer men bekräftar att uppdraget ligger hos dem.
”Vi på Agency har fått PR-uppdraget för lansering av Disney+ i Sverige. Mer än så kan jag inte säga om uppdraget just nu.” skriver han i ett mejl till Resumé.
Agency jobbar sedan tidigare med kunder som Vattenfall, Club Med och Goodyear.