Byråval
De ska göra Volvos events
Publicerad: 4 november 2015, 10:00
Johan Gronowitz, kundansvarig, Therése Weibull, konceptansvarig projektledare, Daniel Fröcklin, Art Director, Arijana Krnjic, Designer/arkitekt, Birgitta Lotzman, projektledare, Charlotte Löfgren, Originalare, Moa Gunke produktionsledare, Daniel Eriksson, producent. På bild även Klas Jacobsson och Jonas Eriksson från Volvo Car Sverige.
Volvo vill stärka sin närvaro i Sälen och kring Vasaloppet. Därför anlitar de Relevent Communication.
FT
Fredrik Thambert
Volvo Cars gick nyligen in som ny huvudsponsor till Vasaloppet efter Volkswagen. Dessutom har de sedan 30 år tillbaka närvaro i Sälen. Nu vill de stärka greppet i fjällen, så väl vinter som sommar. Därför har de skrivit ett treårigt avtal med Relevent.
– Vi vill skapa en plattform som kan leva i flera år och som förstärker och tillför ett värde i mötet med Volvo. Att långsiktigt göra skillnad för både de medverkande i Vasaloppsspåret som resenärerna till Sälen. Denna typ av sponsorskap och aktivering är fantastiskt bra för att skapa associationer kring Volvo, kommenterar Therese Weibull, projektledare och konceptansvarig för uppdraget på Relevent Communication.
Volvos sponsrings- och eventchef Jonas Eriksson motiverar byråvalet:
– För oss är det viktigt att Volvo Car Sveriges satsning kring Vasaloppet och i Sälenfjällen får bästa möjliga genomslag. Att Relevent får uppdraget beror på deras kompetens och väl genomarbetade förslag kopplade till vår kommunikationsplattform "Made by Sweden".