Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

De ska lyfta problemet vaginal torrhet

Publicerad: 23 januari 2017, 11:40

Pr-byrån Publik gick segrande ur pitchen om den tyska läkemedelsjätten Dr. Wolffs varumärke Vagisan.


Ämnen i artikeln:

PublikPR-Byråer

Dr.Wolff har genom åren lanserat flera produkter som fått stora framgångar på den europeiska marknaden men också i Sydafrika och Singapore. Nu vill företaget göra samma sak med den hormonfria fuktkrämen Vagisan. Nära en miljon kvinnor över 30 år lider i perioder av vaginal torrhet enligt en Sifo-undersökning.

– Jättekul. Ett prestigeuppdrag, helt klart. Det känns speciellt viktigt att lyfta problemet om vaginal torrhet när så många kvinnor lider i tysthet säger Publiks vd Alexandra Carmback i ett pressmeddelande

Dr. Wolff omsätter 290 miljoner euro och har cirka 600 anställda. Stora marknader är Singapore, England, Sydafrika och Ungern.
Familjeföretaget Dr. Wolff, med säte i Bielefeld, Tyskland, grundades 1905. Företaget är uppdelat i två ansvarsområden, läkemedel och kosmetika.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

PublikPR-Byråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.