Byråval
De ska sköta sociala medier på Mello
Publicerad: 10 november 2017, 14:35
My Söderholm, Kim Halling, Jamie Perry, Peter Uksila, Lina Åhman. Foto: Fredrik Göras
Socialminds har fått i uppdrag att producera Melodifestivalturnéns sociala medier-kanaler för Live Nation (@melfestlive) och Melfest Live-appen.
FT
Fredrik Thambert
Live Nation arrangerar Melodifestivalens turné. Nu anlitade de byrån Socialminds för att ratta deras sociala medier-kanaler under resans gång. Socialminds uppdrag består i att leda det redaktionella arbetet, producera innehåll, skapa spridning och sköta kontakter med influencers.
– Melodifestivalturnén är en sex veckors liveturné med över hundratrettiotusen årliga besökare och vi vill bjuda in hela Sverige att vara med i landets största folkfest vare sig man är på plats eller ej. Det gör vi genom att satsa på vår app och våra sociala kanaler. Socialminds har stor kunskap på området och flera års erfarenhet av att producera Melodifestivalen och Eurovision Song Contest i sociala medier åt SVT, därför känner vi att de är rätt partner för detta, säger Jamie Perry, projektansvarig för Melodifestivalen på Live Nation i en kommentar.
Samarbetet inleds nu och löper på fram till efter att turnén har landat på Friends Arena den 10 mars.
– Vi brinner verkligen för Melodifestivalen så detta är ett drömuppdrag. Utifrån en ny kommunikationsstrategi för både de sociala kanalerna och appen kommer vi att jobba nära med Live Nation, och artisternas management för att ge Sverige möjligheten att följa Melodifestivalen både inför och under turnén, säger My Söderholm, vd på Socialminds.