Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De ska ta ut finsk hälsokost i världen

Publicerad: 11 Juni 2015, 11:38

Leader tillverkar bland annat hälsokost.

Det finska hälsokostvarumärket Leader har inlett samarbete med varumärkesbyrån Grow. Målet är internationell tillväxt.


Ämnen i artikeln:

DesignbyråerGrow

Leader tillverkar hälsokostprodukter och sportrelaterade mellanmål, men varumärket Barebar som exempel. Nu ska Grow ta ett grepp om deras identitet och marknadsföring för att ge dem framgång på fler marknader.

– På vårens mässa Natural & Organic Products Europe i London blev det tydligt att BareBar har alla möjligheter att slå igenom och bli framgångsrik på en internationell arena, säger Janne Hakala, vd på Leader i ett pressmeddelande.

På Grow tror de att en uppfräschad identitet kan skapa förutsättningarna för Leader att växa radikalt.  

– För att lyckas internationellt finns stort potential i att tydliggöra varumärkesidentiteten för Leader och dess främsta produkter, kommenterar Susanna Grönblom, Director Brand Development.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DesignbyråerGrow

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.