Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De ska utveckla GP:s varumärke

Publicerad: 23 November 2017, 08:51

Foto: Krister Berntsson

Varumärkesbyrån Brandwork ska få GP:s ledning att "tänka som en start-up".


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenByråval

Göteborgs-Posten går en "agil" och "resultatorienterad" framtid till mötes, i anslutning till det nya samarbetet med Brandwork som har fått i uppdrag att utveckla tidningens varumärke.
– I en bransch och en organisation som är i så kraftig förändring tror vi att det är avgörande att tänka lite mer som en start-up – enas om en riktning och sedan våga prova sig fram samtidigt som strategin tar form, säger Viktor Ehrenberg, Creative Director på Brandwork.

Johanna Niklasson, marknadsdirektör på GP, kommenterar det nya samarbetet:
– Nu har vi laddat upp med mycket ny kraft och det är viktigt för oss att rikta den åt samma håll för att bli ännu vassare och möta läsarnas förväntningar. För att hålla ett högt tempo framåt är det viktigt för oss att välja en partner med vana av snabbrörliga processer

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-PostenByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.