Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 23 november 2017, 08:51
Foto: Krister Berntsson
Varumärkesbyrån Brandwork ska få GP:s ledning att "tänka som en start-up".
Göteborgs-Posten går en "agil" och "resultatorienterad" framtid till mötes, i anslutning till det nya samarbetet med Brandwork som har fått i uppdrag att utveckla tidningens varumärke.
– I en bransch och en organisation som är i så kraftig förändring tror vi att det är avgörande att tänka lite mer som en start-up – enas om en riktning och sedan våga prova sig fram samtidigt som strategin tar form, säger Viktor Ehrenberg, Creative Director på Brandwork.
Johanna Niklasson, marknadsdirektör på GP, kommenterar det nya samarbetet:
– Nu har vi laddat upp med mycket ny kraft och det är viktigt för oss att rikta den åt samma håll för att bli ännu vassare och möta läsarnas förväntningar. För att hålla ett högt tempo framåt är det viktigt för oss att välja en partner med vana av snabbrörliga processer
Mårten Färlin