Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

De startar digital innehållsbyrå

Publicerad: 31 mars 2017, 14:12

Contentveteranerna Karolina Westerlund, Hannah Kirsebom och Jon Dreierbakken startar KWD Studio. De ska skapa innehållsdriven marknadsföring i digitala och sociala kanaler.


Ämnen i artikeln:

Contentbyråer

Karolina Westerlund har tidigare varit vd på Lovstrom Content och digital chef på Appelberg. Nu startar hon upp en ny byrå tillsammans med sina två kompanjoner. Hannah Kirsebom har också jobbat på Appelberg som projektledare och redaktör medan Jon Dreierbakken har jobbat som konceptutvecklare på Lovstrom och Appelberg.

Trions nya byrå KWD Studio kommer att skapa innehållsdriven marknadsföring för de digitala kanalerna.
– Vi är framförallt nyfikna på målgruppens utmaningar och problem, vilken kulturell kontext, samtidsfenomen och ideologier som påverkar deras val. Det är utifrån det vi vill göra kommunikation. Alla företag idag måste förhålla sig till den nya ordningen där målgruppen/konsumenten/användaren är med och bestämmer vad varumärket står för, säger Karolina Westerlund i en kommentar och fortsätter:

– Det finns en stor efterfrågan på det vi gör; film, grafik och copy, som i första hand är framtaget för digitala kanaler. Vi har fått frågan vilken nisch vi befinner oss i - content, reklam eller PR? Men det känns ganska ointressant för oss. Vi ställer oss frågan vilket mål kommunikationen ska stötta. Och utifrån det arbetar vi fram strategi, koncept och innehåll, vad en väljer att sätta för etikett på det känns ganska ointressant. Ni kan kalla det vad ni vill!

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Contentbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.