Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

De vann Stockholm stads byråupphandling – Kreab tappar

Publicerad: 20 November 2017, 14:20

Upphandlingen för kommunikationstjänster är värd sammanlagt 70 miljoner kronor.

Foto: Most photos

Stockholms stad har avslutat sin upphandling med uppdrag inom sex olika kategorier. Resultatet av upphandlingen innebär bland annat att Reform Society tas in i stället för Kreab.


Ämnen i artikeln:

ProduktionsbyråerPR-ByråerGullers GruppStockholms Stad

Det var för tio dagar sedan som Dagens Opinion rapporterade om vilka byråer som gick vinnande i Stockholms stads byråupphandling, med uppdrag för 70 miljoner kronor. Noterbart är att Prime tar hem uppdraget för konceptuell och kreativ kommunikation medan Gullers Grupp och Reform Society (Reformklubben och Reform Act) tar hem den strategiska upphandlingen viket innebär att Kreab inte fick förnyat förtroende i den här upphandlingsrundan,

Strategiska tjänster (20-25 Mkr/år)

• Gullers Grupp tar hem det strategiska uppdraget för Stadsledningskontoret och Stadshus AB.

• Reform Society gick vinnande ur den strategiska upphandlingen av kommunikationstjänster för förvaltningar och bolag.

Därmed tappar Kreab det strategiska uppdraget.

Produktionstjänster (20 Mkr/år)
• Blomquist Annonsbyrå tog hem uppdraget som värderas till 20 miljoner kronor

Event (20-25 Mkr år)
• PS Communication (interna)
• One Motion (externa)

Konceptuell och kreativ kommunikation (20-25 Mkr år)

1) Prime
2) Jung Relations
3) Le Bureau

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.