Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Dear Friends vinner Skara Sommarland

Publicerad: 28 oktober 2015, 08:46

Dear Friends & Shout ska marknadsföra Skara Sommarland.

Foto: Press

Skara Sommarland anlitar reklambyrån Dear Friends & Shout för sin marknadsföring inför säsongen 2016.


Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dear Friends & Shout ska ta det övergripande ansvaret för marknadskommunikationen och primärt för parkens nya attraktion.

– För oss är det givetvis en drömkund. Det är en destination som de allra flesta i Sverige har en positiv relation till. Samtidigt ser vi att det finns mycket outnyttjad potential i varumärket, säger Calle Österberg, CD på Dear friends & Shout, i en kommentar.

Dear Friends & Shout har tidigare haft hand om marknadsföringen för Liseberg, vilket är en av anledningarna till varför Skara Sommarland väljer byrån.

– De vet hur det funkar. Dessutom har de ett intressant kreativt nytänk som vi ser fram emot i vårt samarbete, säger Emma Edqvist , marknadsansvarig på Skara Sommarland

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.