Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Delicato väljer Crosby

Publicerad: 13 Februari 2020, 08:27

Crosby får uppdraget att ta fram sociala medier-material åt Delicato.


Ämnen i artikeln:

CrosbyDelicato

Delicato har de senaste åren uppmärksammats för sin smått skruvade marknadsföring, framtagen av Nord DDB. Varumärket har bland annat anordnat schackkurser för Delicatobollar, delat ut Delicatojulkulor och lanserat en Delicatoboll för vänsterhänta.

Nu väljer varumärket att inleda ett sociala medier-samarbete med produktionsbolaget Crosby. Enligt ett pressmeddelande ledde Crosbys första inlägg för Delicato till 1000 nya Instagram-följare. Ämnena Delicatos sociala medier-innehåll kommer kretsa kring konst, design och internetkultur i stort.

– Delicato har länge jobbat med att hänga med i trender och kommentera samtiden, utan att kompromissa på den visuella ambitionsnivån. Det gör att vi kan utnyttja alla delar av vår verksamhet till max, och bidra både med idéer och med det lekfulla uttryck som länge präglat Delicatos marknadsföring, säger Pysse Holmberg, vd på Crosby, i ett pressmeddelande.

Läs mer om Delicatos kampanjer här! 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

CrosbyDelicato

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.