Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Delorean hjälper Birka Cruises

Publicerad: 2 maj 2016, 14:46

Lina Johnsson Projektledare Delorean, Sanna Vestin UX/Form Delorean, Marcus Hammarström Marknadschef Birka Cruises, Susan Engman Revenue Manager Birka Cruises, Lina Bjernheim Web manager Birka Cruises, Joakim Slättegård vd Delorean.

Birka Cruises ska få en modernare webbplats för att öka konverteringen. Byrån som har fått uppdraget är Delorean.

Ämnen i artikeln:

Birka CruisesDeloreanDigitala byråer

FT

Fredrik Thambert


Birka Cruises anordnar kryssningar på Östersjön. För att locka fler resenärer identifierade de digitala kanalerna som en nyckelfaktor. Efter en pitch föll valet på Delorean, och deras uppdrag blev att ta fram bolagets nya sajt.
– Vi är väldigt glada över att vi fått möjligheten att få jobba tillsammans med Birka Cruises. De har en önskan om att öka försäljningen digitalt och förändra sitt sätt att kommunicera med sin målgrupp. Att de har valt oss ser vi som ett kvitto på att vi lyckats väl i liknande uppdrag, säger Joakim Slättegård, vd på Delorean, i en kommentar.

I arbetet har ett smdigit bokningsflöde och en god användarupplevelse stått i fokus. En stor del av bokningarna görs på nätet och allt fler kommer in via mobilen.
– Vi har kommit till en situation där vår målgrupp vill ha större kontroll över sin bokning och vill göra mer och mer själva. Därför kände vi att det var dags att ta nästa steg i vår digitala satsning och uppdatera vår befintliga webb, kommenterar Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev