Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Demidekk plockar tillbaka Stendahls

Publicerad: 5 December 2014, 14:13

Jotuns varumärke Demidekk återvänder till Stendahls. Uppdraget omfattar ett övergripande varumärkes- och konceptarbete för den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

– Vi ser fram emot att ytterligare stärka Demidekk som varumärke tillsammans med Stendahls, säger Helena Wassenius, marketing manager, på Jotun Sverige i en kommentar.

Jotun har funnits på marknaden sedan 1972 och bygger på AMA-teknik, vilket enligt Stendahls ger längre tid mellan varje ommålning och högre kulörstabilitet.

– Konkurrensen hårdnar inom det här produktsegmentet och argumenten blir mer och mer lika varandra. Vi kommer att designa ett upplevelsekoncept för att visa på mervärdet, säger Andreas Gunberg, strategisk projektledare på Stendahls i en kommentar.

Han hävdar att Stendahls ska hjälpa Demidekk med att med att "särskilja sig kraftigt" från konkurrenterna.

Den första Demidekk-kampanjen introduceras under nästa vår.
– Vi är väldigt glada att Jotun är tillbaka på Stendahls, säger Andreas Gunberg i en kommentar.

Stendahls har nyligen vunnit brons i Guldnyckeln 2014 för sin pr-kampanj "För dina sinnen" för inomhuskulören Lady.

Arbetsgruppp Stendahls:
Andreas Gunberg, kundansvarig strategisk projektledare
Ann-Sophie Claesson, projektledare
Ylva Nestmark, Creative Director
Oscar Plasidius, Art Director
Maja Kipatsi Danell, copywriter
Annie Gustavsson, PR

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.