Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 4 februari 2021, 10:22
Fintechbolaget Lunar tillsätter ny varumärkeschef och inleder ett samarbete reklambyrån Åkestam Holst för att ta kommunikationen till nästa nivå.
Ämnen i artikeln:
Åkestam HolstLunar kommer att satsa stort på reklamkampanjer i samband med nylanseringen av sin bankapp. Under hösten tog bolaget in 415 miljoner kronor i riskkapital bland annat för att växa i Sverige. Den nya kampanjen, som görs i samarbete med Åkestam Holst, släpps i februari på tre nordiska marknader – Sverige, Norge och Danmark.
– Vi är jätteglada över att få arbeta tillsammans med Lunars team. Hela banksektorn är i behov av förnyelse och likaså reklamen för finansiella tjänster. Det är en fantastisk möjlighet för oss på Åkestam Holst att få hjälpa Lunar i deras modernisering av bankmarknaden, säger Jesper Ander, kundansvarig på Åkestam Holst.
Med nya arbetssätt och en ny varumärkesplattform vill Lunar utmana den nordiska bankmarknaden. Will Rust är Lunars nya varumärkeschef. Han har tidigare bland annat varit executive creative director för Ogilvy och Pandora. Under den nya varumärkeschefen ska Lunar hitta ett nytt sätt att samarbeta mellan byråer och det interna varumärkesteamet.
– Vi bygger ett nytt internt varumärkesteam som kan ge oss stabiliteten hos ett talangfullt och erfaret team som jobbar snabbt och effektivt. Samtidigt vill vi involvera nya intressanta företag och byråer som kan hjälpa oss att lansera kampanjer som alla inblandade kan vara stolta över, säger Signe Valeur Bodholt, marknadsföringschef på Lunar i en kommentar.
Ämnen i artikeln:
Åkestam Holst