Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Det behöver byråerna bli bättre på

Publicerad: 11 Februari 2016, 12:53

För sextonde året får kunderna tycka till om vilka byråer de tycker är bäst i Sverige.

Foto: Jonas Borg. Bilden är ett montage.

I kväll går Årets byrå av stapeln på Cirkus i Stockholm, där Sveriges bästa byråer koras av Regi. Enligt den undersökning som ligger till grund för rankingen behöver byråerna bli bättre på proaktivitet, kunskap om kundens marknad och digital kompetens.


Ämnen i artikeln:

Årets ByråRegi

Det är det sextonde året i rad som analys- och konsultföretaget Regi kartlägger hur nöjda köpare av kommunikationstjänster är med sina byråer.

Men alla är inte nöjda. En femtedel av de tillfrågade, 2 700 marknads-, kommunikations-, och informationschefer, produkt- och varumärkeschefer, vd:ar och IR-chefer, uppger att de funderar på att byta byrå i år.

När kunderna uppger vilka förbättringsområden byråerna behöver jobba på tillhör digital kompetens föga förvånande topp tre. Anmärkningsvärt är däremot att andelen kunder som tycker att byråerna behöver jobba på den digitala kompetensen har ökat från 9 procent 2010 till 26 procent 2015.

– Det är inte så förvånande, snarare en trend. Kurvan har ökat varje år och många byråer står inför en utmaning vad gäller digitaliseringen, precis som kunderna gör, säger Robert Skölfman, vd på Regi.

I kväll presenterar vi alla vinnarna på Resumé.se. Håll utkik!

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se


Ämnen i artikeln:

Årets ByråRegi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.