Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Didriksons vill erövra Europa – väljer The Bond

Publicerad: 9 Juni 2020, 08:45

The Bond blir jackvarumärket Didriksons nya kommunikationspartner.


Ämnen i artikeln:

The Bond

Jackvarumärket Didriksons grundades 1913 och har från börjat producerat jackor för friluftsliv. De senaste åren har de utvecklat designen på många plagg för att de även ska fungera i mer urbana miljöer. Kring 2010 började de expandera ut i Europa och finns i dagsläget på 20 marknader. När de nu satsar på ytterligare europeisk expansion inleder Didriksons ett samarbete med The Bond. Pitchen genomfördes i vintras och uppdraget innefattar alltifrån varumärkesstrategi till positionering och att ta fram ett nytt kommunikationskoncept.

– Vi kände redan i pitch-presentationen att The Bond förstod oss, vår verklighet och, inte minst, hur omvärlden och målgruppernas beteenden förändras. Samtidigt utmanade de oss att tänka större och det gjorde avtryck på oss. Personkemin stämde direkt och vi känner stor trygghet i hur de har tagit sig an vår värld, säger Fredrik Öhlund, marknadschef på Didriksons. 

Coronapandemin har precis som för många andra företag lett till att Didriksons fått ställa om och i samband med att man höll sin första digitala säsongskonferens passade bolaget på att visa upp de första enheterna ur det nya kommunikationskonceptet.

– Vi är väldigt glada över att Didriksons har valt oss som partner. De har en hundraårig historia och ett genuint arv i att få fler att vilja vistas utomhus längre oavsett väder. Det är en fin mission med mycket hjärta men också väldigt aktuell i en alltmer stillasittande nutid. Dessutom har de höga ambitioner och tydliga målsättningar och det känns väldigt inspirerande att få vara en del av deras resa, säger Malin Zetterlund, vd på The Bond.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Bond

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.