Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Digitas LBi vinner Lindex

Publicerad: 2 Februari 2016, 07:47

Lindex marknadsdirektör Johan Hallin

Efter en upphandling tar DigitasLBi hem Lindex som kund och går in som modejättens digitala samarbetspartner.


Ämnen i artikeln:

Digitas LBiJohan HallinByråvalKommunikationsbyråerLindexDigital

Tillsammans med den digitala kommunikationsbyrån Digitas LBi ska Lindex tillsammans koppla greppet kring kundupplevelsen.

– Vi letade efter en partner som kan leverera både bredd och spets inom digitala kompetenser utan att tappa helhetsperspektivet på kund och varumärke. DigitasLBi erfarenhet, närhet till vårt huvudkontor i Göteborg och internationella nätverk fällde avgörandet, säger Lindex marknadsdirektör Johan Hallin i ett pressmeddelande.

Samarbetet har redan påbörjats inom flera områden med målet att lansera nya lösningar inom Lindex digitala eko-system för att stötta Lindex expansion.

– Lindex har gjort en fantastisk resa som varumärke och företag de senaste åren. Det gäller även online och Lindex är erkänt duktiga på omni-channel commerce. Att få vara med och hjälpa Lindex i den fortsatta utvecklingen digitalt och kunna erbjuda bästa kundupplevelsen känns superspännande, säger DigitasLBi:s svenske vd Pierre Renhult i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.