Byråval
Digitas LBi vinner Lindex
Publicerad: 2 februari 2016, 07:47
Lindex marknadsdirektör Johan Hallin
Efter en upphandling tar DigitasLBi hem Lindex som kund och går in som modejättens digitala samarbetspartner.
Tillsammans med den digitala kommunikationsbyrån Digitas LBi ska Lindex tillsammans koppla greppet kring kundupplevelsen.
– Vi letade efter en partner som kan leverera både bredd och spets inom digitala kompetenser utan att tappa helhetsperspektivet på kund och varumärke. DigitasLBi erfarenhet, närhet till vårt huvudkontor i Göteborg och internationella nätverk fällde avgörandet, säger Lindex marknadsdirektör Johan Hallin i ett pressmeddelande.
Samarbetet har redan påbörjats inom flera områden med målet att lansera nya lösningar inom Lindex digitala eko-system för att stötta Lindex expansion.
– Lindex har gjort en fantastisk resa som varumärke och företag de senaste åren. Det gäller även online och Lindex är erkänt duktiga på omni-channel commerce. Att få vara med och hjälpa Lindex i den fortsatta utvecklingen digitalt och kunna erbjuda bästa kundupplevelsen känns superspännande, säger DigitasLBi:s svenske vd Pierre Renhult i en kommentar.