Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

DigitasLBi jobbar med Absolut

Publicerad: 3 Juni 2015, 09:37

Pernod Ricard anlitar DigitasLBi för att arbeta med hur Absolut vodka ska nå målgrupper i nya kanaler.


Ämnen i artikeln:

Pernod RicardDigitas LbiAbsolut VodkaMikael Larsson

Strategin ska innehålla sätt för Absolut att kommunicera med målgrupper som är svåra att nå genom traditionella kanaler.

– Sverige är en testmarknad globalt för hur vi genom ett modernt CRM-tänk kan nå målgrupper på en marknad där vi har kraftiga begränsningar för hur vi tillåts kommunicera, säger Katarina Leijon-Becht, marketing manager på Pernod Ricard Sweden.

– Vi ser att CRM i sina digitala former har fått en sorts pånyttfödelse och kan göra stor nytta. Det ska bli väldigt spännande att få arbeta med ett så pass kreativt varumärke som Absolut, säger Mikael Larsson, managing director på DigitasLBi Stockholm.

Mika Wallgren


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.