Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Diös i samarbete med Cloud Nine

Publicerad: 22 September 2017, 11:36

Fastighetsbolaget Diös väljer Cloud Nine för att utveckla deras digitala närvaro och en ny sajt.


Ämnen i artikeln:

Byråval

Cloud Nines avtal med Diös, som är ett av Sveriges största fastighetsbolag, omfattar analys, strategi, design och utveckling gällande digital närvaro och webb.

Målet med den nya sajten är att underlätta för existerande kunder och bidra med leadsgenerering.

– Diös är ett av de mest framåtlutade fastighetsbolagen i Sverige idag. Det vill vi hjälpa till att förmedla genom den nya siten. Att Diös ser till mer än bara de traditionellt hårda värden som normalt tillhör branschen, är tydligt. Fokus ligger på att hjälpa hyresgästernas affär, snarare än att hyra ut lokaler. Vi vill att det även ska reflekteras på webben. Saker som värdegrund, personliga porträtt och spetskunskap är lika viktiga att föra fram som finansiell information, transaktioner och nya projekt. Därför blir den nya siten mycket bredare i sin kommunikation, men samtidigt mer lättnavigerad och tydlig, berättar Johan Cassel, försäljningschef på Cloud Nine.

Cloud Nine kommer även att utföra SEO/SCM-arbete och användaranalys på sajten.

– Vi vill utveckla en helt ny sajt där vi lyfter fram hur vi kan bidra till tillväxt för våra hyresgäster. Det gör vi genom att tydligare förmedla möjligheter och inspirera till lösningar. Vi kommer bland annat att paketera våra tio prioriterade städer och våra projekt som man kommer att kunna följa över tid. Genom den nya siten kommer vi också att kunna bli ännu tydligare i vår finansiella information. Detta är en del i vår strategi kring stadsutveckling, säger Mia Forsgren, kommunikationschef på Diös Fastigheter.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Byråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.