Byråval
Djuriskt uppdrag för Jung von Matt
Publicerad: 19 november 2014, 13:42
Djurparken Kolmården fyller 50 år nästa år. Nu investerar över 200 miljoner kronor inför detta och inleder bland annat ett samarbete med Jung von Matt.
KB
Karl-Johan Byttner
– Vi valde Jung von Matt för att de är insiktsdrivna och förstår vad som engagerar människor på riktigt, säger Kolmårdens marknadschef Mattias Zingmark i en kommentar.
Kolmården öppnar bland annat Bamses värld den 1 maj – det omfattar en hel värld på 20 000 kvadratmeter.
Året efter är det premiär för Wildfire, som är en berg- och dalbana i trä och den första utanför USA.
Jung von Matts uppdrag omfattar även Vildmarkshotellet – både Kolmårdens djurpark och Vildmarkshotellet ägs av Parks and Resorts.
– Vi har grym respekt för Parks and Resorts, som verkligen är en
upplevelsekoncern i världsklass. Vi är väldigt stolta över att få arbeta med en stor park som Kolmården, säger Johan Jäger, Creative Director på Jung von Matt.
Kolmårdens Djurpark öppnade 1965 och är idag Nordens största djurpark. Vildmarkshotellet är ett fyrstjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand.