Byråval
Doktor24 inleder samarbete med Volt
Publicerad: 5 maj 2020, 11:50
I dagsläget är Doktor24 en av landets mindre nätläkare, genom samarbetet med Volt hoppas de ändra på det.
Ämnen i artikeln:
Doktor24I början av året, innan coronapandemin slog till, gick nätläkaren Doktor24 ut i reklambyråpitch, en pitch som Volt nu gått vinnande ur. Målsättningen med samarbetet är att Volt ska positionera Doktor24 som en av Sveriges ledande nätläkare. I dagsläget har Kry 47 procent av marknaden följda av Doktor.se (24 procent) och Min Doktor (19 procent). Resterande tio procent delar de mindre aktörerna, där Doktor24 ingår, på.
– Doktor24 är en av de mest intressanta digitala vårdgivarna med ett uttalat patient- och samhällsfokus. Exakt vad Sverige behöver i de tider som råder. Vi är så klart superstolta över förtroendet, säger Henrik Stampe, vd på Volt.
Doktor24 grundades 2016 och bland huvudägarna finns Investor. Tidigare i år gick även Apoteket AB in som delägare.
– Vår ambition var att hitta ett övergripande kommunikationskoncept som omfattar hela vårt digifysiska erbjudande och som positionerar Doktor24 på en marknad i tillväxt. Det är viktigt att hela konceptet tar avstamp i vår befintliga varumärkesstrategi och det känner vi verkligen att valt koncept gör säger, Lena Carlberg, marknadschef på Doktor24.