Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag27.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Doktor24 inleder samarbete med Volt

Publicerad: 5 Maj 2020, 11:50

I dagsläget är Doktor24 en av landets mindre nätläkare, genom samarbetet med Volt hoppas de ändra på det.


Ämnen i artikeln:

VoltDoktor24

I början av året, innan coronapandemin slog till, gick nätläkaren Doktor24 ut i reklambyråpitch, en pitch som Volt nu gått vinnande ur. Målsättningen med samarbetet är att Volt ska positionera Doktor24 som en av Sveriges ledande nätläkare. I dagsläget har Kry 47 procent av marknaden följda av Doktor.se (24 procent) och Min Doktor (19 procent). Resterande tio procent delar de mindre aktörerna, där Doktor24 ingår, på.

– Doktor24 är en av de mest intressanta digitala vårdgivarna med ett uttalat patient- och samhällsfokus. Exakt vad Sverige behöver i de tider som råder. Vi är så klart superstolta över förtroendet, säger Henrik Stampe, vd på Volt.

Doktor24 grundades 2016 och bland huvudägarna finns Investor. Tidigare i år gick även Apoteket AB in som delägare.

– Vår ambition var att hitta ett övergripande kommunikationskoncept som omfattar hela vårt digifysiska erbjudande och som positionerar Doktor24 på en marknad i tillväxt. Det är viktigt att hela konceptet tar avstamp i vår befintliga varumärkesstrategi och det känner vi verkligen att valt koncept gör säger, Lena Carlberg, marknadschef på Doktor24.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltDoktor24

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.