Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Dolby väljer Fuze för pr- och kommunikationsuppdrag

Publicerad: 2 juni 2022, 08:28

Dolby vill ta plats på den svenska marknaden, och anlitar Fuze PR för det ändamålet.


Ämnen i artikeln:

NyheterPR-Byråer

Dolby är en global bjässe inom ljud, med samarbeten med företag som Disney, Netflix och Amazon, och som har produkter och tjänster tillgängliga i 101 länder och regioner. Nu inleder Dolby ett samarbete med pr-byrån Fuze.

– Sverige är en stornation när den kommer till musik och ljudupplevelser och har länge varit en marknad där den tekniska innovationen legat i framkant. Att synas och ta plats på den svenska scenen är viktigt för Dolby och vi är nöjda med valet av Fuze för att hjälpa oss med det, säger Lars Gillner, director sound tech & managing director på Dolby Sweden.

Fuze är en ny aktör i branschen, grundad 2021 av Daniel Lagerqvist som har bakgrund inom mediabranschen som kommunikationsdirektör på Kanal 5 och nyhetschef på Expressen, bland annat. Sedan starten har byrån vunnit kunder som Fundler och Allente.

– Dolby är ett klassiskt varumärke inom musik och film och det är ära att få jobba med bolaget i Sverige. När man nu även rör sig in i gaming- och bilindustrin gör det Sverige till en perfekt marknad för att bygga kännedom och ett spännande uppdrag för oss, säger Daniel Lagerqvist.

I teamet som jobbar med Dolby ingår förutom Daniel Lagerqvist även Jenny Rydberg, som tidigare jobbat på bland annat SVT och TT.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterPR-Byråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.