Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Drum och PHD ska bygga Zmartas varumärke

Publicerad: 18 Mars 2020, 08:37

Jonas Lyckstedt, Drum, Adam Fors, PHD, Niklas Jansson, Zmarta, Bo Thorp, Drum.

Foto: Pressbild

Jämförelsetjänsten Zmarta väljer Omnicombyråerna PHD och Drum som nya byråpartners.


Ämnen i artikeln:

PHDOmnicomZmarta

Zmarta har sitt sikte inställt på att etablera sig som den ledande jämförelsetjänsten i Norden inom bolån, lån, elavtal och försäkringar och gjorde en rejäl marknadsföringssatsning under 2019. Enligt bruttosiffror från Sifo ökade Zmarta sina medieinvesteringar med 83 procent under året med en total investering på 172 miljoner kronor. Som ett led i sin satsning förnyar de sina byråsamarbeten med PHD som ny mediebyrå och Omnicoms kreativa byrå Drum. 

– Drum och PHD har i deras insiktsarbete och pitch visat på en kunskap om vilka insatser som kommer att ge störst effekt så att vi kan nå vår ambition att bli nästa generations jämförelsetjänst snabbare. Jag och teamet har imponerats av deras individuella byråprestationer, samtidigt som de har en unik synergi och närhet i sitt samarbete. Vi sökte ett tätt partnerskap i byråarbetet och det får vi med PHD och Drum, säger Niklas Jansson, CMO på Zmarta, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Zmarta rekryterar ny marknadsdirektör från Leo Vegas

Drum blir kreativ huvudbyrå och ska genom koncept och storybuilding bygga Zmartas varumärke. Det kreativa uppdraget omfattar ett långsiktigt samarbete avseende konsultation av marknadsföring i alla kanaler.

Jonas Lyckstedt, executive creative director på Drum, kommenterar:

– Det är en väldigt inspirerande kreativ utmaning vi har framför oss. Att bygga varumärke i en starkt performancedriven bransch ställer hårda krav på alla. Insiktsarbetet kommer att ge oss mycket vägvisning och det ska bli kul att rulla ut den första kampanjen. Vi vill väcka känslor, öka tänkbarhet i syfte att få fler att använda Zmarta.

Arbetet har påbörjats och de första enheterna från samarbetet kommer att lanseras redan under våren. Zmarta jobbade tidigare med Tillsammans Sthlm. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

PHDOmnicomZmarta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.